«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

وزیر فرهنگ: کتابت بزرگترین قرآن جهان در مشهد اثری بی‌نظیر است

  • کد خبر: ۲۰۰۲۶۲
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
وزیر فرهنگ: کتابت بزرگترین قرآن جهان در مشهد اثری بی‌نظیر است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابت بزرگترین قرآن توسط استاد «محمد اسماعیلی قوچانی» در جهان اسلام بی نظیر است و این اثر هنر والا و درجه ایمان دینی وی را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه دیدار با خوشنویس بزرگترین قرآن هنری جهان افزود: این استاد گرانقدر برای خوشنویسی این قرآن نفیس میز کار را خودش طراحی کرده و کار او را می‌توان به عنوان یک اثر صنعتی ثبت کرد.

وی ادامه داد: تجلیل از خادمان قرآن را دنبال می‌کنیم و استاد اسماعیلی قوچانی نیز امسال یکی از خادمانی است که باید مورد تجلیل قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص قرار گرفتن این قرآن نفیس در موزه اظهار کرد: هر تشخیصی که خوشنویس اثر در این زمینه به آن برسد، در در خدمت هستیم.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه قرآن باید معیار انتخاب مدیران و کارمندان نمونه باشد، افزود: در این راستا نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی نوشته‌ایم که در انتخاب مدیران و کارمندان نمونه، شرایط قرآنی را لحاظ کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: همه وزارتخانه‌ها باید قرآنی باشند، جامعه دینی جامعه‌ای است که نسبت به قرآن حساس است، ما باید این حساسیت در دولت را به همه مجموعه‌ها و بدنه آن گسترش دهیم.

وی ادامه داد: دولت ما یک دولت قرآنی است در برخی موارد رهبر معظم انقلب اعداد کمی تعیین کرده اند که یکی از آن‌ها تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی است.

وزیر فرهنگ با اشاره به تصویب سند قرآنی در دولت سیزدهم در آینده نزدیک افزود: قرآن مورد علاقه و تکریم و تعظیم همه مردم ایران است، هیچ ایرانی نیست خانه خود را در پناه قرآن قرار ندهد و این کتاب آسمانی مهمترین مایه وحدت ملی ما ایرانیان و اتحاد با سایر مسلمانان جهان است.

بزرگترین قرآن هنری جهان در عید غدیرِ سال ۱۳۸۸ آغاز شد و در سال ۱۳۹۵ به پایان رسید. این اثر که ۶۵۰ صفحه در ابعاد ۲.۵ متر در ۱.۷۵ متر دارد، از منحصر به فردترین قرآن‌های جهان به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->